یک شبکه کامپیوتری از تجهیزات مختلفی ساخته شده که هر یک کار خاصی انجام می‌دهند. در حالت کلی روترها قلب تپنده یک شبکه ارتباطی هستند که اطلاعات را برای سایر دستگاه‌های تحت شبکه همچون دوربین‌های نظارت تصویری ارسال می‌کنند و به عنوان یک شریان تبادل اطلاعات در شبکه‌ به ایفای نقش می‌پردازند.

دومین عنصر حیاتی در یک شبکه کابل‌ها هستند که اگر از کابل‌های بی کیفیت یا کابل‌هایی که نرخ انتقال پایینی دارند استفاده کنید در مدت زمان کوتاهی با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوید. در این راهنمای کوتاه قصد داریم چند برند معتبر که در زمینه تولید تجهیزات شبکه و دوربین‌های نظارت تصویری محصولات قدرتمندی به بازار عرضه می‌کنند را معرفی کنیم.

میکروتیک خوش نام و باسابقه

www.mashadlan.com Mikrotik

میکروتیک (MikroTik) از برندهای خوش‌نام در زمینه تولید تجهیزات مسیریابی، سوئیچینگ و بی‌سیم است که محصولاتی برای کاربران خانگی، شرکت‌های متوسط و مراکز داده‌ای که حجم کاری آن‌ها سنگین و گسترده است ارائه می‌کند. میکروتکتقریبا در هر کشوری مشاوران و متخصصان طراز اولی را آموزش داده تا مشتریان این شرکت به بهترین شکل از مشاوره‌ها و خدمات پس از ‌فروش این شرکت استفاده کنند.

این شرکت اروپایی با قدمتی بیش از ۲۲ سال با ارائه سیستم‌عامل اختصاصی خود RouterOS که در محصولات مختلف این شرکت همچون MUM، روترهای قدرتمند hEX که به فناوری‌های روز همچون درگاه PoE تجهیز شده‌اند، روترهای سری RB2011 (روتر RB3011UiAS که مجهز به ۱۰ پورت گیگابیتی است)، روترهای سری CCR که از پردازنده چندهسته‌ای Tilera استفاده می‌کنند، سوییچ‌های SOHO، سوییچ‌های سازمانی، آنتن‌های بشقابی قابل استفاده در هر دو باند ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز و سایر تجهیزات بی‌سیم شبکه به نیازهای هر کاربر عادی یا حرفه‌ای پاسخ می‌دهند. 

لینکسیس متخصص در تجهیزات شبکه

www.mashadlan.com Linksys

لینکسیس  (linksys) از شرکت‌های قدیمی و پیشرو در زمینه تولید تجهیزات شبکه است. این شرکت با ارائه انواع مختلفی از تجهیزات شبکه همچون روترها، دوربین‌های تحت شبکه، سوییچ‌ها‌ی PoE، ذخیره‌سازهای تحت شبکه، دانگل وای‌فای، گسترش‌دهنده وای‌فای، دستگاه‌های VoIPو سامانه‌های مش به نیازهای یک شرکت تجاری به خوبی پاسخ می‌دهد.

TP-LINK نام آشنای بازار تجهیزات شبکه

www.mashadlan.com Tplink

تی‌پی‌لینک (TP-LINK) یکی دیگر از تولیدکنندگان خوش‌نام تجهیزات شبکه است که روترهای سری آرچر این شرکت در بسیاری از خانه‌ها و شرکت‌های ایرانی پیدا می‌شود. البته دامنه کاری شرکت تی‌پی‌لینک محدود به ساخت روترها نمی‌شود و این شرکت در زمینه ساخت سوییچ‌های PoE،  سوییچ‌های هوشمند، سوییچ‌های مدیریت شده و مدیریت نشده، تجهیزات وای‌فای مخصوص کسب‌وکارها، مودم‌های فیبرنوری، مبدل شبکه فیبرنوری، فرستنده گیرنده اسلات SFP، کارت شبکه بی‌سیم، مبدل پورت شبکه یو‌اس‌بی، پرینت‌سرور به نیازهای حرفه‌ای سازمان‌ها پاسخ می‌دهد.

تجهیزات نظارت تصویری

www.mashadlan.com HIKVISION

هایک ویژن (HIKVISION) از شرکت‌های قدیمی فعال در تولید تجهیزات نظارت تصویری در جهان است که دوربین‌های نظارت تصویری این شرکت چینی با استقبال خوبی در ایران روبرو شده‌اند. اگر محصولات هایک ویژن را خریداری کرده باشید به خوبی می‌دانید که کیفیت این محصولات جای هیچ بحثی ندارند و به دلیل تنوع محصولات به مشتریان خود اجازه می‌دهد بر مبنای بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اند محصول موردنیاز را خریداری کنند. از مهم‌ترین مزایای محصولات این شرکت می‌توان به تلفیق هوش مصنوعی با دوربین‌ها و نرم‌افزارهای کنترل کننده دوربین‌ها، قابلیت دید در شب با کیفیت مناسب که فناوری Exir جایگزین مادون قرمز معمولی شده و در مقایسه با نمونه‌های مشابه تا ۳۰ درصد کیفیت دید بهتری در شب ارائه می‌کنند، پردازنده‌های پیشرفته‌ای که محاسبات دوربین را به سرعت انجام می‌دهند، پشتیبانی از زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری آنالوگ، پشتیبانی از فناوری PoE و تشخیص چهره اشاره کرد.

داهوا یک تولیدکننده بزرگ در دنیای تجهیزات نظارت تصویری

www.mashadlan.com dahuajpg

داهوا (Dahua) یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات نظارت تصویری است که در چند سال گذشته دامنه کاری آن گسترده‌تر شده و در کنار عرضه بهترین دوربین‌های نظارت تصویری، تجهیزات دیگری همچون دستگاه‌های ذخیره‌ساز تصویری دیجیتال ۸ کانالی، تجهیزاتی در ارتباط با اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند ارائه کرده است. از جدیدترین ابداعات این شرکت می‌توان به دوربین Dahua Hubble اشاره کرد که جدیدترین الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی در تجزیه‌وتحلیل عمیق و هوشمندانه صحنه‌ها را به کار می‌گیرد.

هایلوک تازه وارد دنیای دوربین‌های نظارت تصویری

www.mashadlan.com Hilook

هایلوک (HiLook) نزدیک به دو سال پیش به عنوان زیرمجموعه هایک‌ویژن تاسیس شد. تخصص این برند در زمینه ساخت تجهیزات نظارت تصویری ساده و هوشمند، ضبط‌کننده‌های ویدویی؛ دوربین‌های مداربسته آنالوگ، دوربین‌های نظارت تصویری تحت شبکه (آی‌پی)، سیستم‌ها/پکیج‌های امنیتی (شبیه به مدل ۸BB) و دستگاه‌های NVR و DVR است.

برند یوتل (U-Tel)  یک نام درخشان ایرانی

www.mashadlan.com Utel

در میان برندهای مختلف خارجی که اقدام به ساخت و عرضه روتر می‌کنند، برند یوتل ممکن است برای برخی از کاربران ناآشنا باشد. یک برند کاملا ایرانی که توانسته محصولاتی در حوزه تجهیزات اصلی شبکه طراحی کند. اگر علاقه‌مند به خرید محصولات ایرانی با خدمات پس‌ از فروش مطمئن هستید، یوتل در زمینه روترهای ADSL، VDSL، تجهیزات مبتنی بر فیبرنوری (GPON) و روترهای مبتنی بر نسل چهارم شبکه‌‌های ارتباطی (LTE) محصولات قدرتمندی به بازار عرضه کرده است.

یونیکام (Unicom)

Slider2

شرکت یونیکام در سال ۱۹۹۵ آغاز به فعالیت کرد، در ابتدا تولیدات شرکت محدود به مونتاژ کیستون بود و بعد از دو سال پیشرفت چشمگیر شرکت و رشد صعودی نمودار فروش آن تقاضا برای گسترش و تولید محصولات دیگر هم افزایش یافت و سر انجام در سال ۲۰۰۱ شرکتی با نام یونیکام ثبت شد، در ابتدای ثبت شرکت محصولات فقط در بازار داخلی عرضه می شدند تا اینکه در پایان سال ۲۰۰۲ شرکت یونیکام با افزایش کیفیت محصولات تولیدی  خود تصمیم به صادرات محصولات خود به سایر کشور ها گرفت ،تا امروزه که شاهد تولید انبوه کابل های ارتباطی و  تجهیزات پسیو شبکه با بالاترین کیفیت از این شرکت هستیم.  

لگراند (Legrand)

www.mashadlan.com Legrand

شرکت فرانسوی لگراند فعالیت خود را از دهه ۵۰ میلادی آغاز کرد. شرکتی که به لطف آزمایشگاه‌ها و خطوط تولید پیشرفته موفق شده محصولات متنوعی به بازار عرضه کند. در دنیای شبکه این شرکت با ارائه سیستم کابل‌کشی لگراند (VDI)، ترانکینگ‌ها، کانکتورها، ستون‌های ثابت و متحرک، رک‌ها، کابل و پچ‌کوردها، تجهیزات فیبرنوری که شامل کانکتورهای LC، SC، ST، پچ‌پنل، کابل‌های فیبرنوری تک و چند حالته داخلی و خارجی، قوطی‌های کف، یو‌پی‌اس، چراغ‌های اضطراری با قیمت مناسب توانسته است جایگاه خوبی در جهان و به ویژه در ایران به دست آورد. پچ‌پنل‌های لگراند همچون مدل ۳۳۵۶۳ از محصولات پر فروش بازار هستند.

نگزنس (Nexans)

www.mashadlan.com

نگزنس یکی دیگر از شرکت‌های معتبر فرانسوی است که محصولات آن در صنایع مختلف مختلف استفاده می‌شود. شرکت نگزنس در حوزه شبکه با ارائه انواع مختلفی از کابل‌های شبکه با نرخ تبادل اطلاعات ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه با روکش LSZH در گروه‌های FTP، UDP، SFTP در طول‌های مختلف که دود کمی در زمان آتش‌سوزی تولید می‌کند، انواع پچ‌پنل‌هایی که از نوع FTP، UTP و SFTP با ۲۴ و ۴۸ پورت که میان نقاط انتهایی کابل‌های شبکه و تجهیزات شبکه قرار می‌گیرند، انواع مختلف کیستون‌ها که از ملزومات اصلی شبکه‌های محلی هستند و برای کابل‌های مختلف Cat و انواع UTP، FTP و SFTP عرضه شده‌اند، انواع مختلف پچ‌کوردها برای کابل‌های Cat5 و Cat6 در نوع‌های FTP، UTP و SFTP که مجهز به روکش LSZG هستند و انواع مختلف کابل‌ها و تجهیزات فیبرنوری که شامل پج‌کوردها و کیستون‌ها می‌شود بدون مشکل به نیازهای تجاری یک سازمان بزرگ پاسخ می‌دهند.

روترهای ایسوس

www.mashadlan.com Asus

بیشتر کاربران ایسوس (Asus) را با کارت‌های گرافیک و مادربوردهای آن می‌شناسند، در حالی که این شرکت در زمینه تولید تجهیزات شبکه سابقه درخشانی دارد. روترهای عادی و گیمینگ ایسوس در گروه‌های مختلف و مجهز به جدیدترین فناوری‌های روز که بیشتر آن‌ها چند آنتنه هستند و سرعت‌های بسیار بالایی در انتقال اطلاعات دارند بدون مشکل جواب‌گوی نیازهای یک کاربر خانگی یا یک سازمان بزرگ هستند. ایسوس از جمله شرکت‌هایی است که روترهای مجهز به استاندارد ۸۰۲٫۱۱ax که نرخ انتقال داده‌های آن در باند ۲٫۴ گیگاهرتز برابر با ۱۱۴۸ مگابیت بر ثانیه و در باند ۵ گیگاهرتز برابر با ۴۸۰۴ مگاهرتز هستند را به بازار عرضه کرده است.

مشهدلن: مرکز توزیع برندهای برتر بازار شبکه ایران
۰۵۱-۳۷۱۳۸۴۲۰
۰۵۱-۳۷۱۳۸۴۲۱
۰۹۳۸۴۶۴۰۳۵۷
۰۹۱۵۱۰۸۹۵۳۱